Hemoroidi

Najčešća bolest završnog dijela debelog crijeva je hemoroidalna bolest. Iako se o ovom stanju još govori i kao o hemoroidima, istina je da su hemoroidi sastavni dio završnog dijela crijeva i da ih svi imamo.  Riječ je o krvnim žilama (venama) koje su smještene oko anusa i završnog dijela crijeva. Njihova uloga je značajna u zadržavanju / izlučivanju stolice i vjetrova.

Do problema dolazi ako se te vene – hemoroidi prošire i upale i to stanje onda nazivamo hemoroidalna bolest. Uglavnom se razvija kao posljedica naprezanja kod izlučivanja stolice. Na vjerojatnost razvoja ove bolesti utječu i genetski čimbenici, dugotrajno sjedenje, neuredna prehrana i probava, te analne infekcije. Nešto se češće javlja u srednjoj i starijoj odrasloj dobi, podjednako i kod žena i kod muškaraca. Relativno često hamoroidi uzrokuju probleme i tijekom trudnoće, no tada je riječ o privremenom stanju koje nastaje zbog pritiska ploda na tu regiju.

Obično se u početku javljaju problemi s unutarnjim hemoroidima, u završnom dijelu debelog crijeva. Ako takvo stanje potraje duže, i do nekoliko godina, mogu se razviti i vanjski hemoroidi oko analnog otvora.

Tipični simptomi koji upućuju na hemoroidalnu bolest su krvarenje tijekom ili nakon vršenja nužde, svrbež i peckanje, nelagoda u području anusa, te prolapsi sluznice. Liječenje hemoroida može biti medikamentozno i kirurško.

Zanima Vas liječenje hemoroida?

Proktološki pregled i minimalno invazivnu kirurgiju hemoroida tehnikom HAL/RAR u Poliklinici Leptir radi dr Domagoj Ivanović, specijalist opće kirurgije, subspecijalist abdominalne kirurgije.

Za narudžbu i više informacija javite se našim medicinskim sestrama na +385 1 3014 923 ili mailom na info@poliklinika-leptir.hr. Sve naše cijene u svakom trenutku provjerite na Cjeniku